jonasmunckhammar

Helt slut

Kategori: Dagens träning

Idag har jag haft 3 st "Tabata" pass med inte många minuter emellan. Och Tabata är tufft vill jag lova, om era gym erbjuder det så pröva på. Inte det smartaste och inte heller det skönaste heller med facit i hand, så körde jag ett rygg pass med min polare Krister innan. Och jag kan väll nämna lite detaljer(tips). Jag värmer alltid upp med kvastskaft så jag blir mjuk i "rhomboid major"(musklerna innanför skulderbladet). Och min första övning är alltid chins. Sedan blev det marklyft där vi jobba oss upp till 3x140kg, har under uppbehållet satt PB på 150kg om mer kommer snart ;).
Efter marken körde vi latsdrag, focus under hela passet är bra kontraktion och bra stretch. Det är så ni får ryggen att växa. Vi avslutade med breda rodd, smala rodd och shoutgun rodd supersetad med straight arm pulldowns.

Men dagen har även givit glädje besked, då jag beslutat mig för att representera MM sports team när jag kliver upp på scenen. Ytterliga en faktor som höjer motivationen så nu fortsätter vi gasa.
 
Ha det gött!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: