jonasmunckhammar

Första frågan.

Kategori: PT

Jag har tipsat om morgon promenader, och personligen till vissa om att träna magen i samband med den. Anledningen att jag föredrar och rekomenderar att träna mage i samband med morgon promenaden är att magen är så tömd eftersom vi bara ätit/druckit lite protein. Detta ger oss möjlighet för lite djupare kontraktioner i magmusklerna.
Frågan löd om detta om man skulle träna mage innan eller efter promenaden?
Jag föredrar själv att göra det efter, bara för att jag gillar den ordningen och tycker inte kondition är det roligaste och vill göra bort det. Och för att magen är lite mer tömd. Och det ger möjlighet för lite djupare kontraktioner av magmusklerna men det är så lite mat vi pratar om så hitta det som funkar bäst för dig.
 
Fortsätt gärna fråga, så svarar jag med glädje.

Ha det gött!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: