jonasmunckhammar

Tävling

Kategori: Månadens mål

Ledsen för att jag inte skrivit under en längre tid, allt har varit knas inför dagens tävling då jag försökt vila och fokusera på den. Men med start imorgon är allt som vanligt ingen och jag går tillbaka till att lyfta tyngt och bygga volym. Några tips som gör världens skillnad kommer imon.
Nu till tävling, Jag har nämt det här tidigare att jag skulle pröva på att tävla i Chins, Dips och Rodd. Förberedelserna för detta var att jag tränade mer uthållighet och just dem övningarna dem två föregående veckorna. Jag började med otroligt höga mål som allt eftersom blev mer realistiska mål. "sikta mot stjärnorna och nå trä topparna" är väll en väldigt exakt beskrivning på den här upplevelsen. Inför tävlingen hade jag som personliga mål att göra 15 Chins 30 Dips och 315 m/1min. Jag gjorde 15 chins men fick 2 bortdömda jag gjorde 31 dips men fick 8 bortdömda och jag gjorde exakt 315m i rodd. Alla skulle säkert sagt samma sak men jag tyckte dommaren var väldigt elak i dipsen även efter kollat bild bevis. Men jag uppfyllde mina mål och jag trodde dem skulle stå sig bra efter jag kollat fjol årets resultat. Men OJ vad fel jag hade, det var otroligt duktiga grabbar som var med och tävla idag och jag kommer inte ihåg deras exakta siffror men några gjorde 27 chins upp över 40 dips och nästan 370m i rodd. Det var imponerande och motiverande att se dem.
Så vad försöker jag säga egentligen? Jag är nöjd och missnöjd, jag är jätte nöjd att jag nådde mina mål men missnöjd med min 8:e placering.
Måste nämna min kollega och tränings kompis Ida som vann amatör dam klassen på ett sett som jag tyckte var överlägset, så ett stort grattis till henne. Och jag får hoppas att hon kan göra mig till en vinnare tills nästa gång.
 
Nu är tävlingen över och jag är OTROLIGT taggad att gå tillbaka till mina tunga vikter och kan bara säga
NU FAN KÖR VI!!!!
 
Här kommer några bilder från tävlingen:
Dommaren påstår att axeln ej är under arbågsleden därför ej godkänd, håller ni med han?
Om ni inte prövat att ro allt ni har i en minut gör det, är så JÄVLA jobbigt!
 
Ha det gött!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: