jonasmunckhammar

Eran hjälp

Kategori: PT

Hej alla underbara som läser min blogg. Allt jag skriver är i hop att ni ska finna det intressant och motiverande. Därför vill jag nu göra bloggen ännu mer för er.
Min tanke är att ni ställer frågor och funderingar som jag gladeligen svarar på och är det gällande större områden så kommer jag även fördjupa mig lite mer i dem frågorna. 
Så kommentera det här inlägget, skriv till mig på Facebook eller (helst) maila mig på [email protected]

Nu ska vi alla vara väl förberedda inför nyårslöften och bli hälsosamma tillsammans!
Ha det gött!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag blev ju tipsad om morgonpromenader & att även träna magen där på morgonkvisten för att få ut bäst resultat. Frågan är då om det ärr bäst att träna magen direkt innan promenad, eller direkt efter? Eller kvittar det?/m

    Svar: Jag föredrar själv att göra det efter då magen är lite mer tömd. Och det ger möjlighet för lite djupare kontraktioner av magmusklerna men det är så lite mat vi pratar om så hitta det som funkar bäst för dig.
    JonasMunckhammar

    2013-11-14 | 06:52:46
  • Karin säger:

    Hej Jonas!

    Passar på att fråga här:-)

    Hur väl insatt är du i gravidträning?

    Jag är i v 26 och vill träna magen, men som jag fattat det är det endast plankan som gäller from now on för att inte bidra till magmuskeldelningen.

    Jag vill ju ha rutor, kan man få det med plankan? :-D

    Mvh Karin

    Svar: Hej Karin, du har rätt med magmuskeldelningen tänk bara på att du ska vara försiktig även 6 mån efter. Jag har en övning som jag ska försöka göra en video på för det är lättare att förklara då så håll utkik så kommer den i dagarna. Och plankan är en jätte bra övning för rutor den aktiverar magmusklerna upp till 140% mer än vanliga situps. Men när det kommer till magrutor så brukar man säga "magrutor skapas i köket" vilket betyder att för att magrutorna ska synas handlar set bara om att ha låg kroppsfett procent.
    JonasMunckhammar

    2013-11-14 | 22:18:31

Kommentera inlägget här: