jonasmunckhammar

Alaska pollock

Kategori: Dagens mat

Igår hittade jag en för mig ny fisk i frysdisken, den hette "alaska pollock". Idag var det dags för provsmakning och den var god. Fisk är den ultimata maten för den som vill bygga muskler, fullt med protein och fettsnålt. Idag kombinerade jag fisken med guacamole, råris, bladspenat och paprika. Råris är komplexa kolhydrater, alltså långsamma vilket är det vi vill ha för att inte få insulin-pikar utan hålla blodsockret så jämnt som möjligt.
Jag har alltid velat äta fisk minst 1/dag i veckan men har alltid tyckt det vart dyrt. Men den här alaska pollock kostade 20kr/500g vilket för mig är väldigt rimligt. Ni kan kombinera era måltider som ni själva vill efter tallriksmodellen. Men välj gärna dom långsamma kolhydraterna så som råris, quinoa, sötpotatis och även fullkornspasta. Försök dock hålla nere konsumtionen av pastan då den innehåller vetemjöl.
Dagens måltidsinnehåll:
250 g alaska pollock
0,75 dl råris (okokt mängd)
1 avokado (mosad med chili & vitlök)
Bladspenat
Paprika
 
Så här blev resultatet:
Ha det gött!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: